måndag 15 november 2010

NATTFJÄRIL

Jag har haft ett il nu i helgen och hunnit med två böcker i ett swoosch!
 Hade rätt höga förväntningar på den här boken innan jag började, baksidan utlovar rätt bra läsning så med tanke på det så var jag helt inställd på att jag skulle älska den här boken. Som alltid när man har höga förväntningar så blir man lätt besviken, vilket jag faktiskt blev.
Det är helt klart en läsvärd bok, den är väldigt mystisk och mörk. Känns nästan som när man ser en film utan musik, allting känns tyst och krystat på ett obehagligt sätt.
Boken utspelar sig både före och efter en kvinnas död. Man får följa henne samt en coroner som försöker lösa det mystiska dödsfallet. Berättelsen bygger på en verklig händelse och är än idag olöst.
Summan av kardemumman blir alltså att den är helt okej, men man kanske inte ska förvänta sig alldeles för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar