fredag 3 december 2010

Veckans bokbloggsjerka är här igen!

VILKEN GENRE FÖREDRAR DU OCH VARFÖR?
Jag gillar verkligen böcker som faller under kategorin Samtida Skönlitteratur. Ja, jag gillar många andra stilar också, men överlag så är det nog det som ligger närmast om hjärtat. Nu senaste tiden har jag nästan bara läst såna böcker som innefattar dröm/verklighet och massa mystik. Gillar också böcker med magiska inslag.
Jag vet inte varför det är just den genren som lockar mest, men jag tror att det kan ha att göra med att jag gillar när böcker känns som portar till en annan värld, eller en sällsam berättelse av denna värld vi lever i. Man får fly undan, vidga sina sinnen och fantisera fritt. Det är helt underbart för mig att hitta såna böcker som trollbinder en i timmar innan man slår ihop pärmen och sen återvänder till sitt helt vanliga liv.

Gå in här om du också vill vara med i jerkan!

3 kommentarer:

  1. Samtida skönlitteratur får nog bli min genre också, även om det är en väldigt bred sådan.

    SvaraRadera
  2. ja jag vet... det känns lite som man garderar sig när man väljer samtida skönlitteratur, men å andra sidan så hör nästan alla böcker jag äger till den genren :) cant help it. det finns så mycket otroligt bra där att hämta!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om att samtidens berättelser är spännade, det är mina favoriter också.

    SvaraRadera