fredag 19 november 2010

Dags för...

Annika var lite nyfiken på julen och böcker så här kommer mina svar:

1. Vilken bok förknippar du med julen?
Det får nog bli en bok som jag läste när jag var jätteliten, den kom ifrån Kalle Ankas Bokklubb och handlade om knattarna som blev sjuka före julafton och drömde hur dom åkte iväg till tomteverkstaden. Den sitter fortfarande kvar i huvudet varje jul fast jag vuxit upp för längesen :) Sen har vi såklart massa mysiga julsagor som inte är fel dom heller.
2. Önskar du dig någon speciell bok i julklapp?
Jag har rätt många i önskelistan, om jag fick välja så blir det nog Den Hemliga Historien av Donna Tartt
3. Någon speciell bok du ska ge i julklapp, till vem och varför?
Brukar inte ge bort böcker så ofta, men om jag fick så skulle jag skicka ett ex av Prince of Mist till alla jag känner.
4. Vilken/vilka bokkaraktärer skulle du vilja fira jul med, varför?
Oj vad svårt. Skulle kanske ta tillfället i akt och tillbringa julen på Hogwarts med Potter och gänget.
5. Välj 5 författare som du vill fira jul med och motivera varför.
Rowling, Zafõn, Murakami, Oates och Sandemo. För att jag älskar deras böcker och skulle vilja veta mer om dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar