tisdag 2 november 2010

KAFKA PÅ STRANDEN

När jag först beställde hem den här boken så visste jag ingenting om författaren Haruki Murakami, men jag är så glad att jag chansade och gav mig in i någonting nytt.
I boken så upplever man två parallella universum, i ena träffar man Kafka en femtonårig pojke som rymmer hemifrån och bosätter sig i ett bibliotek där han träffar en äldre kvinna som han sedan tar som sin älskarinna, i den parallella berättelsen får man träffa en man i röd rock, det regnar fisk från himlen och man stöter på Johnny Walker och Överste Sanders.
Jag blev helt uppslukad av alla mystiska omständigheter och händelser som utspelar sig i Kafka på Stranden att jag bara satt och malde igenom boken på en dag. Jag lät allting hemma bara vara för jag kunde bara inte sluta läsa.
Jag har en stor förkärlek till böcker som blandar dröm och verklighet. Ju konstigare desto bättre. Det är någonting med just det där att man kan fly in i en värld som är ens egen men ändå väldigt annorlunda.
Har du inte läst den ännu så snälla gör det. Det här är verkligen en favorit i min bokhylla så jag hoppas det blir det för dig med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar